Monday, November 10, 2014

Perbandingan Set Berpantang-Adakah Shaklee pillihan yang Tepat?

Hari ni saya nak bercerita mengenai set selepas bersalin atau nama lainnya set berpantang. kalau diikutkan mencari set berpantang memang memeningkan kepala. Jenuh nak survey sana sini. Masa saya berpantang anak pertama (Ogos 2013) saya menggunakan Set Berpantang Shaklee. Kebetulan masa tu ada SID yang jual Trial Set, dengan hanya RM100 dah cukup untuk berpantang selama 40 hari. Sekarang Shaklee dah tak benarkan buat trial pack.

Bagi sesiapa yang kurang rajin nak survey banyak web, saya dah buat satu rumusan mengenai Set berpantang tradisional dan moden yang terdapat di pasaran Malaysia. Sumber saya dapat dari Kak Engku Bidan Bersalin. Jika hendak tahu details pasal set-set bersalin tersebut boleh ke blog beliau.





image
Tanamera Post Natal Treatment Set


image
Set Ubat Afiat Bersalin
image
Nona Roguy – Herbanika Set Bersalin


Set Bersalin Jamu Mak Dara

Mengapa pilih Shaklee?

Selepas dibuat perbandingan, walaupun Shaklee hanya terdiri dari tablet, Alhamdulillah ianya cukup untuk membuatkan tubuh anda kembali segar dan bertenaga seperti sediakala. Of course anda masih lagi memerlukan khidmat bidan untuk mengurut anda selepas bersalin selain untuk melancarkan pengeluaran susu. Berdasarkan pengalaman saya menggunakan Set berpantang Shaklee, saya rasa sangat best..tubuh rasa bertenaga, tiada lenguh-lenguh, muka pun tak pucat. Pernah ada saudara saya tegur mengatakan saya tak macam orang lepas bersalin, memang nampak bertenaga. Kebetulan saya bersalin musim Hari Raya Aidilfitri, tak putus-putus orang datang berkunjung ke rumah. Anda boleh nilai sendiri set berpantang yang manakah terbaik.  


Testimoni lain




Kebaikan set Berpantang Shaklee


Add-on
Ostematrix (Kalsium)>> Ostematrix adalah kalsium. Bagi ibu yang banyak mengalami luka jahitan bersalin, selalunya berasa takut, fobia atau kurang selesa untuk meneran, terutamanya ketika ingin membuang air besar mahupun air kecil. Pengambilan Ostematrix sangat membantu pergerakan usus bagi menghindari masalah sembelit. Melegakan segala kekejangan otot akibat duduk terlalu lama di kalangan ibu berpantang. Merehatkan otot dan saraf semasa sedang tidur dan ibu akan berasa sangat segar bila bangun pagi. Memenuhi keperluan kalsium untuk tulang, otot dan gigi,mengelakkan kejadian rosak gigi serta kerapuhan tulang. Membantu penghasilan susu ibu yang banyak. Perlu diketahui bahawa Kalsium adalah antara komponen yang penting dalam penghasilan susu ibu.


ESP>> Susu Soya Protein baik untuk penghasilan susu yang banyak serta tinggi kandungan antibodi. Ibu Berpantang dan Ibu Menyusu digalakkan mengambil ESP Susu Soya Protein. Pengambilannya sangat membantu dalam pemulihan luka luaran dan dalaman. Mencantikkan kulit. Memejalkan otot. Membantu dalam penurunan berat badan. Membantu menambah penghasilan susu ibu. Membekalkan tenaga dan kecergasan badan.



Alfafa>> Alfalfa Shaklee merupakan tumbuhan yang mengandungi terlalu banyak manfaat kesihatan. Kaya dengan serat, protein, amino asid, klorofil, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. Memerangkap lemak yang telah dicairkan oleh Lecithin dan akan membawa keluar dari badan. Juga merupakan galactagogue iaitu herba membanyakkan penghasilan susu ibu.




 
Harga Set Berpantang Shaklee



Nak harga lebih murah??
Mari sertai saya sebagai ahli berdaftar Shaklee, hanya perlu bayar RM65 seumur hidup!

Nak tahu cara lain?
Hubungi saya (Farhana) di 0139453288 umtuk khidmat runding.


No comments:

Post a Comment